Beep for Help - Klantcontact

Voor Beep for Help ontwikkelden we op basis van de reeds aanwezige databronnen een nieuwe schaalbare applicatie voor de afdeling Klantcontact. De applicatie maakt het mogelijk om efficient en op grote schaal vraag en aanbod op het gebied van dagelijkse, niet-medische hulp met elkaar te verbinden. De toekomstgerichte infrastructuur en modulaire opbouw zijn ingericht om de te kunnen faciliteren in de ambitie om de dienstverlening naar heel Nederland uit te breiden.

Background

De uitdaging

De grootste uitdaging voor Beep for Help was dat de bestaande Klantcontact applicatie niet geschikt was voor het op steeds groter wordende schaal verbinden van Superhelpers met hulpvragers die via de mobiele apps een hulpverzoek deden. De huidige applicatie stond de geplande digitale groei en de uitrol van de dienstverlening naar meerdere steden binnen Nederland in de weg.

Hulpvragers

Hulpvragers dienen via de mobiele apps eenvoudig een verzoek tot dagelijkse, niet-medische hulp in. De ontwikkelde Klantcontact applicatie geeft de te plannen hulpvragen real-time en overzichtelijk weer voor klantenservice en planningsteam met slimme functionaliteit voor zoeken, wijzigen en rangschikken.

Integraties

We integreerden de bestaande mobiele applicaties en infrastructuur voor het afhandelen van de hulpvragen en het beheer van hulpvragers en Superhelpers. De nieuw ontwikkelde Klantcontact applicatie is gericht op efficient weergeven en wijzigen van de beschikbare data. AI assisteert bij het maken van de meest efficiente en logische planning.

Klantenservice

Het team van de klantenservice heeft alle benodigde data beschikbaar in de nieuw ontwikkelde webapplicatie Klantcontact. Beheer van Superhelpers en hulpvragers, inplannen van werkzaamheden en het inzichtelijk maken van data uit diverse databronnen gebeurt voortaan in 1 omgeving.

De samenwerking

We werkten agile en waarde-gedreven in korte iteraties en in nauwe samenwerking met planners, klantenservice en het in-house development team. Zo konden we dagelijkse uitdagingen en uitzonderlijke situaties direct hands-on aanpakken. Door continu te inspecteren en bij te sturen, behandelden we case-by-case de volledige scope van de opdracht en leverden we elke sprint werkende software op.

Resultaat

Klantenservice

Het team klantenservice en planning van Beep for Help werkt voortaan vanuit 1 overzichtelijke webapplicatie voor het inplannen en beheren van meer dan 40 Superhelpers, hulpvragers en aanvragen voor hulp.

Development

De beschikbare data vanuit de reeds aanwezige databronnen is naadloos geintegreerd voor real-time weergave en wijzigingen. Het in-house development team kan doorontwikkelen op de door Vicktor ontwikkelde secundaire infrastructuur.

Hulpvragers

Hulpvragers doen zoals ze gewend zijn de aanvragen voor hulp via de voor hen bekende mobiele applicaties. De nieuwe hulpvragen komen real-time binnen in de nieuw ontwikkelde Klantcontact applicatie.

Technologie

Het multisite platform, gebouwd op het Django Framework en het Wagtail CMS, wordt gehost in Amazon Web Services (AWS). Hierin hebben we een high-performance-infrastructuur aangelegd waarin we de voor Beep for Help essentiële zero downtime kunnen garanderen.

Het platform kent meerdere REST-API’s, waarmee het naadloos integreert met de overige componenten van het digitale landschap. Met deze schaalbare software in een hoogwaardige infrastructuur heeft Beep for Help een duurzaam platform waarop we de komende jaren zorgeloos kunnen doorontwikkelen.

Over Beep for Help

Beep for Help verbindt iedereen die dagelijkse, niet-medische hulp kan gebruiken en iedereen die graag helpt bij elkaar op een gemakkelijke en vriendelijke manier.

Na een succesvolle start in 2022 in Amsterdam en uitbreiding in Rotterdam en omstreken streeft Beep for Help ernaar om ouderen, mantelzorgers en andere mensen in heel Nederland vrijheid te bieden door mensen de kans te geven elkaar te helpen.

Contact & support

We zijn altijd bereikbaar voor jou

Via de mail

Mail ons

Via Slack

Open Slack

Via de telefoon

Bel ons